fredag 4. november 2016

Bålmat - Tynnbrød av rug med sprøstekt bacon, brie, eple, valnøtter og honning

I høst kom polarbrød med en nyhet, Mykt Tynnbrød av Rug.
Den fikk jeg lyst til å prøve etter å sett fristende reklamer med produktet. Men hva skulle jeg fylle de med da tru? Etter grublet litt så kom jeg fram til at fylle den med brie, eple, honning og nøtter ikke kunne bli feil. Og med sprøstekt bacon til måtte det jo bare smake kjempe godt. Og siden maten smaker best ute så måtte det bli tilbereding over bål. 

Først sprøstekte jeg baconet i panna over bålet. Så fylte jeg halve lefsa med bacon, brie i skiver, eplebiter, valnøtter og tok litt flytende honning over. Deretter brettet jeg lefsa i to og stekte det forsiktig på stekepanna over bålet. Stekte det til osten var smeltet og tynnlefsa fått litt farge.

Skal love dette smeltet i munnen og smakte utrolig godt!
Enkelt og raskt å lage er det også. Kan gjerne serveres med en frisk salat :-)




Fylte altså halve lefsa med fyllet og brettet den så i to før jeg stekte det over bålet.

Nam Nam! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar