mandag 7. oktober 2013

Høst og bålkos

Jeg må innrømme det - jeg er avhengig av å være på tur. Går det for lang tid uten tur blir jeg rastløs og grinete... Små trilleturer gatelangs holder ikke, jeg MÅ ut i marka for å bli fornøyd. Storebror har det også på samme måten ser det ut til, og det første han spurte om når han kom krypende opp i sengen vår søndagsmorgenen var om vi kunne dra på tur til Høldippelen. Skal love det ble full jubel når vi svarte at det kunne vi :-)

Det var mye smil og latter på turen, en som tydelig syntes det var godt å komme seg ut på tur :-)

Lillesøster var også med, hun sov så godt i vognen sin. Vi hadde med søskenbrett på vognen, men storebror var flink og gikk mesteparten av turen selv. 

Storebror i farta!

Godt å være kvitt store magen og kjenne at formen min blir bedre og bedre for hver dag. Gleder meg til å komme igang med ordentlig trening etterhvert også, kondisjon og styrke er ikke hva den engang var nei... 

Høsten er så fin på slike solrike dager!

Framme ved Høldippelen, er så fint der nå når trærne er i høstfarger

Mens jeg serverte lillesøster fersk melk ordnet gutta bålet

Endelig lov å fyre bål i marka :-)

Storebror fikk sin favorittmat på bålet - pinnebrød med kanel og sukker :-)

Storebror satt lenge å koste seg med maten. Du vet gutten er fornøyd når han plutselig slenger seg rundt halsen på pappa'n og gir han en kjempe kos ;-)

Bålmat er såååå godt :-) Jeg hadde ost og fenalår på mitt pinnebrød, skikkelig snadder. Til dessert grillet vi epler med kanel og sukker. Mat er en viktig del på tur, spesielt når man har med barn. 


Storebror nyter utsikten og leker med pinne i vannet

Stas å få være med å slukke bålet

 Etter en lang matpause satte vi kursen hjemover igjen. Innimellom tok storebror noen omveier da det kan bli litt ensformig å bare gå på grusveien.

En som insisterte på at han skulle bade litt på veien hjem... 

Kjempe stas å vasse, men storebror ville helst at alle klærne skulle av så han kunne duppe hele kroppen. Kaldt vann ingen hindring for friskusen vår nei.... 

Greit å stå litt på søskenbrettet innimellom


Titt titt!

Og hvem klarer vel gå rundt en slik sølepytt, ikke storebror iallefall... 

Vår første tur som tobarns foreldre gikk veldig fint, selv om det tok litt lengre tid å komme seg ut døren enn vanlig og jeg glemte ekstra genser til storebror...  Men pytt sann, travelt hadde vi det ikke og storebror holdt seg varm og var superblid hele turen. Og med lillesøster som sov kjempe godt i vognen må vi si oss veldig fornøyd med søndagens familie tur :-)

10 kommentarer:

  1. Pinnebrød er en favoritt hos barna mine også. http://minituren.blogspot.no/2013/09/pinnebrd-pa-bal-med-oppskrift-og-film.html

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja pinnebrød trur jeg vi aldri blir lei av :-) Fin film!

      Slett
  2. Fine bilde frå fin hausttur! Imponerande korleis døkk ordnar døkk med god mat på tur. :) Den siste utflukta vår gjekk vestover: http://turugla.blogspot.no/2013/10/vestvagy-og-hoddevika.html.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :-) Ja vi er en matglad familie hehe! Så ut som en fin tur dere hadde vestover ja, kjempe fine bilder.

      Slett
  3. Det gjer så godt å berre komme seg ut!! Ikkje at man må så langt og utfordrande, men berre å få litt skog og bål.... rein terapi :)) Og storebror, han er en liten tøffing han! Og forma di, det kjem ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har så rett, det viktigste er å komme seg ut, og med to små så teller vi ikke kilometer eller høydemeter men passer heller på at de koser seg slik at turgleden blir der :-)

      Slett
  4. For en turglede! Jeg kjenner meg sånn igjen, jeg blir rett og slett litt sur av å ikke komme meg ut ;) Håper alt står bra til med deg og dine :) God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja det er bakdelen med å være litt over gjennomsnittlig glad i å være på tur, at man blir litt ugrei når det går for lang tid imellom turene ;-)

      Slett
  5. Ååhhh, for noen fantastisk herlige bilder!! Vi har flyttet utenlands, og selv om det er landlig og fint i Cambridge kan det ikke måle seg verken med Oslomarka som vi har rett utenfor døren hjemme eller turene til hytta på fjellet. Vi kommer oss mye ut nå også, men det blir litt mer gatelangs og på lekeplasser, og når jeg så bildene dine nå kjente jeg et akutt stikk av savn i magen...! God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Skjønner godt savnet ditt, borte bra med hjemme best er det noe som heter :-) Ha en fin kveld du også!

      Slett