tirsdag 2. juli 2013

Trilletur i Nordmarka

Jeg må bare innse at dette ikke blir sommeren for lange turer på fjellet eller i skogen. Jeg er nå snart syv måneder gravid og det begynner å bli tyngre bevege seg. Men, jeg skal allikevel ikke klage for vi kommer da oss ut på tur, det gjelder bare å finne turer tilpasset formen min og godta at det ikke går så fort... Det fine med lillegutt er at han klager ikke, han er glad bare vi er på tur han og har ingen krav til at vi drar så langt avgårde :-)  

For noen dager siden trillet vi en tur i Nordmarka. Mannen malte huset så det var meg, lillegutt og mormor på tur. Lillegutt storkoste seg i vognen sin, han var nok litt sliten av all bursdagsfeiringen som har vært siste uken så det passet han fint å kunne hvile i vognen. 

Lillegutt trives godt i vognen sin :-)


Endene som holder til på Høldippelen er vant med folk og ville gjerne ha brød

Å mate ender er alltid gøy. Lillegutt har godt lag med dyr!

Kom da anda så skal du få en godbit :-)

En sulten gjeng. Ekstra stas med andungene.

Selv om sola ikke skinte hele tiden så var det grei temperatur og flere badet
Lillegutt nøyde seg med å leke og vasse litt i vannet

Deilig å vasse og grave tærne ned i sanden

En enkel lunsj, men veldig godt!
Kjekt med matboks med flere rom (easylunsjboxes.com), er bare å putte oppi litt forskjellig som man har lyst på
I min matboks ble det rundstykker med røkt laks og kokt skinke, eple / druer og sjokolade / nøtter. Nam!

Lillegutt hadde selvsmurt rundstykke med leverpostei, drikkeyougert og havrefras, druer, eple, rosiner og noen mini marshmallows. I tillegg hadde vi igjen gulrotmuffins etter barneselskapet :-)

Lillegutt og mormor leker og har det gøy sammen

Hiv o hoy, flykt avgårde - det kommer sjørøvere....

Siste stykket var det godt å hvile i vognen og vi plukket en fin bukett som vi tok med hjem
Er så koselig med sommerblomster i syltetøyglass :-)

En bille kan være spennende å se nærmere på, viktig å stoppe opp og ta seg tid til små oppdagelser. Tiden flyr når man er på tur med barn :-)

Snart hjemme etter vært ute i mange timer
Vi har ikke vært langt, men har kost oss veldig og det er det viktigste!

4 kommentarer:

  1. Herlige turbilder - og takk for info om gode lunsjbokser. Har lagt inn bestilling til oss også. Disse så geniale ut og prisen er overkommelig for flere bokser pr sett. La inn linken til dette innlegget da jeg bestilte, så kanskje leverandøren titter innom deg og sier hei :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Eli Kristin! Takk for det! Ja de lunsjboksene er veldig praktiske og det det er bare å fylle de med det man måtte ha lyst på, utrolig enkelt. Jeg syntes det var litt kjedelig med matpakke på tur, men med disse kan man få en fristende og sunn matpakke :-)

      Slett
  2. Så utrolig fin blogg du har da! Jeg googlet rundt på matbokser, og da dukket bl.a dette blogginnlegget opp. Ser du lager fristende matpakker, det er gull verdt for barna :D Jeg gikk nylig til innkjøp av en bok; "I boks, - den lille matpakkeboka" av Susanne Kaluza. Utrolig mange fine tips i den :-)
    Ha en fin kveld videre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :-) Ja jeg prøver lage mest mulig fristende og sunne matpakker for lillegutt, det tar ikke så mye lenger tid faktisk. Jeg har ikke boka "I boks - den lille matpakkeboka' men har sett den og synes den har mange gode ideer til gode matpakker ja :-) Ha en fin dag du også :-)

      Slett