onsdag 24. april 2013

Grove matmuffins med ost, skinke og vårløk

Vi har nok engang bakt, denne gang bakte vi matmuffins med ost, skinke og vårløk. De ble veldig gode og passer bra å ha med seg på tur da de metter godt :-) Oppskrift nederst!



Verden blideste kjøkkenhjelp....


Matmuffins med skinke, ost og vårløk

1 dl havregryn
2 dl grov sammalt rug
2 dl hvetemel
2 ts bakepulver
Salt
2 ts basilikum
1 lite fedd hvitløk hakket
1 egg
2,5 dl melk
0,5 dl rapsolje
100 g revet ost
100 g kokt skinke i små biter
Vårløk etter smak

Bland alt det tørre
Visp inn egg og melk i oljen
Bland så det våte inn i det tørre og rør godt sammen
Rør inn ost,skinke og vårløk tilslutt

Dette holder til ca 10-12 stk 
Stekes så på 225 grader i ca 15 min

De er veldig enkle å lage, slik jeg liker det... :-)

5 kommentarer:

  1. Takk for oppskrift, prøvde de og de ble kjempe gode :-))

    SvarSlett
  2. Må prøves! Flott blogg:)

    SvarSlett
  3. Prøvde de idag :) veldig gode. Jeg tok litt med skinke i og ost på toppen.det funket veldig bra. Takk for god oppskrift :)

    SvarSlett
  4. Veldig gode, neste gang skal jeg ta i enda mer ost :-) Vet du hvor mange kalorier de inneholder?

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager men det vet jeg ikke, jeg teller aldri kalorier på tur :-) Så bra de falt i smak, og de tåler helt sikkert mere ost ja :-)

      Slett