onsdag 6. mars 2013

Ukens turmatpakke med grove vafler, polarbrød og bær

Jeg liker å sende med lillegutt noe ekstra godt når han skal på tur i barnehagen. Og i dag hjalp han meg med å lage grove vafler som han kan ha med i matpakken i morgen. Han elsker hjelpe til med å lage mat så vi koste oss veldig ♥


Så i turmatpakken ble det havre polarbrød med kokt skinke og agurk, grove vafler med brunost, blåbær, jordbær og en drikke yougert. Regner med han blir mett :-)

Oppskrift Grove Vafler med havregryn

1,5 dl Hvetemel
1,5 dl Fin Sammalt Hvete
1 dl Havregryn
1/2 ts salt
1/2 ts bakepuler
4 dl Melk
2 stk egg
2 ss smør

Tilsett det tørre i en bolle
Blad så det bløte i egen bolle og så rør det inn i det tørre til en glatt røre
La det svelle i ca 20 min før steking
Oppskriften tilsvarer ca 8 plater

Vel bekomme!

1 kommentar:

  1. Grove vafler er jo skikkelig turmat :)) disse må jeg teste ut :)) Lillegutt så iallefall veldig fornøyd ut meg baksten sin:))))

    Fin uke til dere:))

    SvarSlett